Kalendarium

Kalendarz imprez

Aktualności

Wycieczka Świebodzin - Rokitno - Pszczew

Dnia 20 lipca 2016r. odbyła się wycieczka dla seniorów „Dziennego Domu Senior-Wigor” ze Zbąszynka. Pierwszym miejscem jakie odwiedziliśmy był Pomnik Chrystusa Króla w Świebodzinie. Po zwiedzeniu okolicy i zrobieniu pamiątkowych zdjęć, wyruszyliśmy w dalszą podróż. W trakcie jazdy Seniorzy  śpiewali pieśni kościelne i odmówili różaniec. Kilka minut po 10 dotarliśmy do Rokitna, do Sanktuarium Matki Bożej Cierpliwie Słuchającej.
Bardzo serdecznie zostaliśmy przywitani przez ks. Andrzeja, który następnie poprowadził mszę świętą za naszych Seniorów. Po mszy udaliśmy się do muzeum.  Znaleźć tu można wiele ciekawych eksponatów. Wśród nich szczególne miejsce należy do Kolekcji Papieskiej z sutanną Ojca Świętego Jana Pawła II, a także wieloma pamiątkami z jego pielgrzymek.  W kolekcji Muzeum znajdują się również zabytki z czasów cysterskich, np. krzyż relikwiarzowy z 1524 r. oraz przepiękna, wykonana dla cystersów monstrancja z medalionem u podstawy, przedstawiającym Matkę Bożą z orłem na piersi. Cennym eksponatem jest również pierwotne zamknięcie (zabezpieczenie) Obrazu Matki Bożej Cierpliwie Słuchającej z XVII w. Po zwiedzaniu udaliśmy się na kawkę i deser do kawiarni do kawiarni ”Calvarossa”.
     Obkupieni w piękne pamiątki, pełni optymizmu i zadowolenia, wsiedliśmy do autobusu aby pojechać do kolejnego miejsca, jakim był Obóz Harcerski w Pszczewie. Pokonując ścieżkę pełną gałęzi, korzeni, wzniesień i szyszek naszym oczom ukazały się rozstawione namioty harcerskie i dzieci chętne do pomocy Seniorom. Po przywitaniu przez harcerzy i Zbigniewa BUŚKO
Komendanta Związku Drużyn ZHP Zbąszynek, poczęstowani zostaliśmy pysznym obiadem. Następnie przy akompaniamencie gitar wspólnie śpiewaliśmy harcerskie piosenki. Po kilku godzinach mile spędzonego czasu, zmęczeni choć bardzo zadowoleni wróciliśmy do domu.

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

38Galeria zdjęć: Wycieczka

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją