Kalendarium

Kalendarz imprez

Lubuska Unia Światłowodowa

Lubuska Unia Światłowodowa została powołana przez Orange Polska, Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego oraz Zrzeszenie Gmin Województwa Lubuskiego. Jej celem jest zapewnienie szerokopasmowego internetu i faktyczna likwidacja tzw. „białych plam" w regionie oraz rozwój społeczeństwa informacyjnego. Gminy, które do niej przystąpiły,  będą uczestniczyć w ustalaniu założeń projektu „ostatniej mili", tak aby wybudowana sieć jak najlepiej zaspokajała potrzeby mieszkańców, firm i jednostek publicznych.
W związku przystąpieniem Gminy Zbąszynek do udziału w projekcie, proponujemy zapoznanie się ze szczegółami jego realizacji na terenie naszych miejscowości.
Zachęcamy mieszkańców – właścicieli, najemców nieruchomości do wypełnienia  deklaracji. Wypełnienie deklaracji ma na celu przede wszystkim zebranie informacji, o ilości chętnych, którzy będą chcieli skorzystać z takiej usługi, a także zaprojektowanie i ustalenie harmonogramu budowy nowoczesnej sieci ultraszybkiego światłowodowego Internetu przez firmę Orange w naszej Gminie.
Druki deklaracji są dostępne w Urzędzie Miejskim w Zbąszynku oraz w siedzibach jednostek organizacyjnych Gminy Zbąszynek, a także u Sołtysów.
Wypełnione deklaracje można wrzucać do urny znajdującej się w punkcie informacyjnym Urzędu Miejskiego w Zbąszynku lub w miejscu pobrania.
Termin składania deklaracji  - do odwołania.
 
Szczegółowe informacje dot. projektu:
 

W naszym Urzędzie zapłacisz kartą płatniczą i telefonem!

Przedsiębiorco, załóż Profil Zaufany już dziś!

Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwić sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu, online w serwisach administracji publicznej. Warto założyć go jak najszybciej – przede wszystkim już teraz powinni to zrobić przedsiębiorcy. 
Od 1 stycznia najmniejsi przedsiębiorcy –płatnicy VAT, zatrudniający do 10 osób, o obrotach nieprzekraczających 2 mln euro rocznie (także prowadzący jednoosobowe działalności gospodarcze) - najpóźniej do 26 lutego 2018 r. po raz pierwszy muszą wysłać do systemu Ministerstwa Finansów Jednolity Plik Kontrolny (JPK_VAT). JPK_VAT przesyła się wyłącznie elektronicznie. Z Profilem Zaufanym na pewno Ci się uda. 
JPK_VAT to zestaw informacji o operacjach gospodarczych przedsiębiorcy za dany okres. Przesyła się go wyłącznie w wersji elektronicznej. Dane pobierane są bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych przedsiębiorstwa. JPK posiada określony układ i format (schemat xml), który ułatwia jego przetwarzanie. 
Do prawidłowego złożenia i wysłania Jednolitego Pliku Kontrolnego potrzebny jest certyfikat kwalifikowany lub Profil Zaufany (eGO).
JPK trzeba też uwierzytelnić. 
Więcej o JPK – TUTAJ.
 
Mikroprzedsiębiorcy, którzy nie chcą mieć problemów z przesłaniem JPK_VAT, już dziś powinni  bezpłatnie założyć Profil Zaufany. To proste!
 
Załóż Profil Zaufany już dziś!
Jeżeli przedsiębiorcy już teraz założą Profil Zaufany będą dobrze przygotowani do wysyłki pierwszego JPK_VAT. Profil Zaufany da im gwarancję łatwego, szybkiego i bezpiecznego wysłania pliku JPK_VAT.
Jak to zrobić?
Profil Zaufany można założyć na dwa sposoby:
1. Przez internet za pośrednictwem bankowości elektronicznej
W tej opcji Profil Zaufany można założyć i potwierdzić w pełni online, 24h/7 dni w tygodniu. Warunek? Posiadanie konta w tych bankach: PKO Bank Polski SA, Bank Zachodni WBK, Bank Pekao, mBank, ING Bank Śląski, Millennium Bank lub konto na platformie Envelo.
 
Za pomocą konta bankowego szybko i bezpiecznie można założyć i potwierdzić Profil Zaufany. Chodzi o to, że dane w banku są wiarygodne (zostały uwierzytelnione podczas zakładania konta). Dlatego każdy - w tym przedsiębiorca - kto zdecyduje się na ten sposób założenia Profilu Zaufanego, nie musi już potwierdzać ich osobiście w urzędzie.
 
Krok 1: Wypełnij formularz o założenie Profilu Zaufanego w systemie bankowości elektronicznej.
Krok 2: Operację potwierdź bankowym kodem autoryzacyjnym. Na adres mailowy otrzymasz potwierdzenie założenia Profilu Zaufanego.
2.Przez internet potwierdzając go w Punkcie Potwierdzającym
Krok 1: Wejdź na stronę www.pz.gov.pl.
Krok 2: Wybierz możliwość założenia Profilu Zaufanego z potwierdzeniem w Punkcie Potwierdzającym. 
Krok 3: Wypełnij w internecie wniosek o założenie Profilu Zaufanego
Krok 4: Po założeniu Profilu w internecie należy odwiedzić Punkt Potwierdzający. Jest na to 14 dni od złożenia wniosku. Na stronie www.pz.gov sprawdź,gdzie znajduje się najbliższy Punkt Potwierdzający.
 
W całej Polsce funkcjonuje prawie 1500 takich Punktów. To m.in. urzędy skarbowe, inspektoraty ZUS, banki, urzędy miejskie, czy wojewódzkie.
 
Pełna lista punktów potwierdzających - TUTAJ.
Do czego jeszcze przydaje się Profil Zaufany?
Dzięki Profilowi Zaufanemu można m.in.:
  • Składać i sprawdzać dokumenty rozliczeniowe w ZUS i US
  • Złożyć wniosek o rejestrację działalności gospodarczej
  • Zgłosić utratę dokumentu tożsamości
  • Wystąpić o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego
  • Załatwić sprawy urzędowe dla swojej rodziny: becikowe, świadczenia rodzicielskie, Karta Dużej Rodziny, Świadczenie o Funduszu Alimentacyjnym
  • Uzyskać odpis aktu stanu cywilnego
  • Dziesiątki innych spraw.
Dlatego: przedsiębiorco, załóż Profil Zaufany już dziś!
Więcej informacji na stronie www.pz.gov.pl

Ogłoszenie SZUK

Ważne informacje dla przedsiębiorców – JPK_VAT i Profil Zaufany (eGo)

Do prawidłowego złożenia i wysłania Jednolitego Pliku Kontrolnego potrzebny jest certyfikat kwalifikowany lub Profil Zaufany, który można potwierdzić w naszym urzędzie.
Więcej informacji na temat JPK_VAT znajduje się na stronie www.finanse.mf.gov.pl oraz www.biznes.gov.pl
Więcej informacji na temat Profilu Zaufanego:
www.pz.gov.pl oraz www.biznes.gov.pl.
Coraz mniej czasu pozostało mikroprzedsiębiorcom na przesłanie pierwszego JPK_VAT (do 26 lutego). Aby mieć pewność skutecznej realizacji tego obowiązku, warto jak najszybciej założyć Profil Zaufany, a dzięki niemu szybko i bezpiecznie wysłać dokumenty do systemu skarbowego.
Od 1 stycznia najmniejsi przedsiębiorcy – płatnicy VAT, zatrudniający do 10 osób, o obrotach nieprzekraczających 2 mln euro rocznie (także prowadzący jednoosobowe działalności gospodarcze) - najpóźniej do 26 lutego 2018 r. po raz pierwszy muszą wysłać do systemu Ministerstwa Finansów Jednolity Plik Kontrolny (JPK_VAT).
JPK_VAT przesyła się wyłącznie elektronicznie. Do podpisania JPK_VAT potrzebny jest bezpłatny Profil Zaufany (eGO) lub certyfikat kwalifikowany (płatny, komercyjny sposób autoryzacji danych).
Z Profilem Zaufanym na pewno się uda
Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwić sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu, online w serwisach administracji publicznej. Warto założyć go jak najszybciej.
Profil Zaufany można założyć przez internet, na dwa sposoby – za pośrednictwem bankowości elektronicznej lub potwierdzając go w Punkcie Potwierdzającym.
Ważne: udając się do Punktu Potwierdzającego pamiętaj o zabraniu dowodu osobistego. Już teraz sprawdź jego ważność!
Wszystkie informacje oraz odpowiedzi na pytania jak założyć Profil Zaufany znajdziesz na stronie www.pz.gov.pl
Dodatkowo, aby zapewnić płynny proces przesyłania JPK_VAT, Ministerstwo Finansów zdecydowało o czasowym uruchomieniu możliwości uwierzytelniania pliku tak zwanymi danymi autoryzującymi. Podobne rozwiązanie funkcjonuje przy podpisywaniu rocznego zeznania podatkowego.
Jak złożyć JPK_VAT?
Plik JPK można wygenerować i wysłać:
  • Samodzielnie i bezpłatnie przy użyciu narzędzi Ministerstwa Finansów (np. aplikacji e-mikrofirma). Więcej informacji TUTAJ,
  • Samodzielnie przez swój program księgowy,
  • Może to zrobić księgowy zatrudniony przez firmę,
  • Może to zrobić biuro rachunkowe przez swój program.
Ministerstwo Finansów udostępnia bezpłatne i bezpieczne narzędzie do utworzenia i wysłania JPK_VAT –  wejdź na www.jpk.mf.gov.pl i dowiedz się więcej.
Jak przygotować plik JPK_VAT i jak go podpisać Profilem Zaufanym?
Aby ułatwić przesyłanie JPK_VAT wszystkim tym, którzy wykorzystują programy księgowe, a chcą wykorzystać Profil Zaufany, Ministerstwo Cyfryzacji udostępniło dedykowaną im usługę do podpisu pliku metadanych JPK_VAT.
Jeśli korzystasz z programu księgowego, wygenerowany w programie plik metadanych JPK_VAT przed wysłaniem możesz podpisać przy pomocy ww. usługi. W tym celu wybierz przycisk „Podpisz plik” i zaloguj się do swojego Profilu Zaufanego. Dodaj prawidłowo przygotowany w programie księgowym plik metadanych JPK_VAT, a następnie podpisz go Profilem Zaufanym z wykorzystaniem kodu autoryzacyjnego, który otrzymasz sms-em. Zapisz plik na dysku swojego komputera, a następnie prześlij za pomocą swojego programu księgowego.
Plik JPK_VAT może też przesłać za pomocą aplikacji udostępnionych przez Ministerstwo Finansów – TUTAJ.
Infolinia KIS i dyżury ekspertów w urzędach skarbowych
Informacje w zakresie zakładania Profilu Zaufanego (eGO) można uzyskać korzystając z infolinii Krajowej Informacji Skarbowej. Wystarczy, od poniedziałku do piątku, w godz. 7.00-18.00, zadzwonić pod numery 801 055 055 (z tel. stacjonarnych) oraz 22 330 03 30 (z tel. komórkowych). Po wybraniu w systemie zapowiedzi numeru 7 nastąpi przekierowanie do konsultantów w Ministerstwie Cyfryzacji, którzy odpowiedzą na wszelkie pytania związane z zakładaniem i potwierdzaniem bezpłatnego Profilu Zaufanego (eGO).  
Infolinia KIS czynna będzie także w soboty 17 i 24 lutego (w godzinach od 9 do 13).
Zachęcamy również do kontaktu z ekspertami w urzędach skarbowych.
W każdym urzędzie skarbowym w Polsce wyznaczeni są specjalni koordynatorzy do obsługi w zakresie JPK_VAT. Oni również będą pełnili dyżury 17 i 24 lutego (soboty).
Wydział Komunikacji
Ministerstwo Cyfryzacji
 
 
 
 
 
 
 

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

2Galeria zdjęć: JPK

Eektroniczne zwolnienia lekarskie (e-ZLA)

Od1 lipca 2018 r. elektroniczne zwolnienia lekarskie (e-ZLA) będą jedyną prawnie dopuszczoną formą zwolnienia lekarskiego. E-ZLA lekarze mogą wystawiać już od początku 2016 r. Wystawione przez lekarza e-ZLA automatycznieprzekazywane jest do ZUS i dostępne na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) dla płatnika składek (np. pracodawcy) oraz ubezpieczonego.

Od stycznia 2018 r.zielonogórski Oddział ZUS przeprowadza szkolenia dla lekarzy i płatników w Oddziale oraz w zainteresowanych placówkach medycznych.
Na szkoleniach omawiane są najważniejsze zmiany dotyczące zwolnień lekarskich, sposób ich obsługi, korzyści oraz powiązanie zwolnień lekarskich z PUE ZUS. 
Harmonogram szkoleń dostępny jest na www.zus.pl.
Więcej informacji o e-ZLA znajduje się na stronie www.zus.pl/ezla.

Meldunek w internecie

Dzięki  uruchomionej przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji, e-usłudze od 1 stycznia 2018 roku każdy kto posiada profil zaufany może skorzystać z e-meldunku do zameldowania się na nowym adresie lub przemeldowania, zarówno na pobyt stały jak i tymczasowy. Usługa pozwala także na zameldowanie dziecka oraz innej osoby pod warunkiem posiadania stosownego pełnomocnictwa. Szczegóły i więcej informacji na stronie www.obywatel.gov.pl.
Przypominamy także, że w tut. Urzędzie Miejskim działa punkt potwierdzania profilu zaufanego.

Lubuski Fundusz Pożyczkowy

W ramach dwóch umów podpisanych w listopadzie br. z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, Agencja pozyskała kolejne 20 mln zł na pożyczki dla przedsiębiorstw z terenu województwa lubuskiego. W związku z powyższym w naszej ofercie pojawiły się nowe rodzaje pożyczek, które udzielane są na bardzo korzystnych zasadach, w tym:
•    Mała pożyczka do 400 tys. zł (więcej informacji tutaj);
•    Mała pożyczka do 500 tys. zł (więcej informacji tutaj);
•    Duża pożyczka od 500 tys. zł do 2 mln zł (więcej informacji tutaj).
W/w pożyczki udzielane są ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020 w ramach Projektu pn. „Wsparcie MŚP przez Fundusz Funduszy województwa lubuskiego”.

Na stronie internetowej Lubuskiego Funduszu Pożyczkowego znajdą Państwo szczegółowe informacje dotyczące pożyczek oferowanych przedsiębiorcom oraz osobom zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą. Do Państwa dyspozycji są również nasi konsultanci w Zielonej Górze oraz Gorzowie Wlkp., z którymi można skontaktować się osobiście w Punktach Obsługi Klienta bądź też drogą telefoniczną lub mailową.
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Lubuskiego Funduszu Pożyczkowego

 
 

Załączniki

Zgłoś utratę dowodu osobistego online

Od 25 września br. w razie utraty dowodu osobistego nie trzeba zgłaszać tego w urzędzie. Wystarczy zgłoszenie online. To nowe rozwiązanie wprowadzone przez Ministerstwo Cyfryzacji. Jeśli chcesz zgłosić utratę albo uszkodzenie dowodu osobistego przez internet — potrzebujesz profilu zaufanego. Punkt potwierdzania Profilu Zaufanego znajduje się w Urzędzie Miejskim w Zbąszynku, ul. Rynek 1,  biuro nr 8.
Od teraz, by dokonać zgłoszenia utraty dowodu osobistego wystarczy wejść na stronę Obywatel.gov.pl, wypełnić  formularz i podpisać go Profilem Zaufanym. Status unieważnienia dowodu jest do sprawdzenia online. Elektronicznie można również złożyć wniosek o wydanie nowego dokumentu. Warto pamiętać, by mieć pod ręką odpowiednie zdjęcie. Następnie należy wypełnić formularz i podpisać go Profilem Zaufanym. Utratę dowodu należy zgłosić również w banku, a ewentualną kradzież – także na policji. Warto to zrobić, bo takie działanie zabezpiecza nas przed ewentualnym wykorzystaniem naszego dokumentu przez kogoś nieuczciwego.
Więcej informacji na stronie Ministerstwa Cyfryzacji.

Lokalna TV

ZTVi Zbąszynek

Miasta partnerskie

  • Herb miasta partnerskiego - Zbąszyń
  • Herb miasta partnerskiego - Bedum
  • Herb miasta partnerskiego - Peitz

Jednostki organizacyjne

Kontakt

   68 38 49 140
   Urząd Miejski w Zbąszynku ul. Rynek 1 
         66-210 Zbąszynek
         Godziny pracy:
         poniedziałek           7.30 - 17.00
         wtorek - czwartek  7.30 - 15.30
         piątek                       7.30 - 14.00
 
 
_______________________________________
 
 


 
Logo: e-line Systemy Internetowe - wykonawca serwisu internetowego